Facebook har utviklet et programtillegg for WooCommerce som hjelper deg å nå ut til potensielle kunder på Facebook og på 2 forskjellige måter bidrar til å øke salget i nettbutikken din.

Facebook annonse utvidelse: Facebook hjelper nettbutikk eiere nå ut til kjøpelystne kunder.

Markedsføring på Facebook hjelper firmaet ditt å bygge varige kundeforhold, finne nye kunder og øke salget i nettbutikken. Med denne Facebook annonse utvidelsen blir det enkelt å nå ut til potensielle kunder som er i kjøpsmodus og spore resultatet av din markedsføringen på enheter som desktop, mobiltelefon og nettbrett.

Denne utvidelsen kan gjøre følgende:

Maksimer resultatene av markedsførings kampanjen din

Ved hjelp av en såkalt Facebook pixel kan du bygge publikumslister, optimalisere annonsene dine slik at du når ut til de som mest sannsynlig kommer til å kjøpe, og nå ut til mennesker med relevante annonser på Facebook etter at de har besøkt nettsiden din.

Finne nye kunder

Sett opp en forbindelse til produkt katalogen din i nettbutikken som automatisk lager karusell annonser på Facebook og viser produktene du har å tilby.

Vis produkt annonser med de samme produktene kundene så i nettbutikken din

Etter at du har satt opp Facebook pixel og knyttet produkt katalogen til Facebook, kan du ta i bruk dynamiske annonser for å vise potensielle kunder på Facebook akkurat de produktene de nylig har sett i nettbutikken din. (Denne funksjonaliteten blir lansert i en fremtidig versjon av Facebook for WooCommerce).

Mål resultatene av dine annonser

Når Facebook pixel er satt opp kan du ta i bruk Facebook annonse rapportering for å finne ut hvor mye salg og fortjeneste som kom som et resultat av dine Facebook annonser.

Hva som er inkludert

Ved å installere Facebook pixel oppnår du 3 ting:

KONVERTERINGS SPORING

Du kan se hvor mange salg du gjør som et resultat av dine Facebook annonser

OPTIMALISERING

Vi annonsene dine til mennesker som det er størst sannsynlighet for kommer til å kjøpe dine produkter eller tjenester

REMARKETING/RETARGETING

Bygg remarketing/retargeting lister over besøkende til nettsiden din, som du igjen kan benytte for å målrettet dine Facebook annonser til alle som har besøk nettsiden din. Du kan til og med velge å lage enda mer spesifike segmenter som f.eks. å vise annonse kun til de som har lagt varer i handlekurven eller har kommet til kasse-siden uten å bestille.

Facebook butikk på din Facebook side: Øk salget ved å lage en Facebook nettbutikk

Facebook og Instagram benyttes av millioner allerede og blant alle disse menneskene finner vi tusenvis som potensielt ønsker å kjøpe dine produkter.

Ved hjep av denne program utvidelsen er det mulig å vis produktene du har i nettbutikken din på ditt firmas Facebook side.

Vis hele produkt katalogen

Ett klikk, og du kan vise samtlige produkter du har i nettbutikken din på Facebook. Om du gjøre oppdateringer i din WooCommerce nettbutikk blir disse oppdateringene synkronisert med produkt katalogen på Facebook siden.

Kommersialiser produktene dine

Du kan organisere produktene på Facebook i samlinger, ja til og med tagge produktene i bilder for å øke synligheten og showcase dine bestselgere på både Instagram og Facebook.

Mobilvennlige netthandel

Facebook shopping tilbyr en brukervennlig handleopplevelse på alle mobile enheter, og du kan vise produktene dine på uansett skjermbredde.

Hva er inkludert?

FACEBOOK BUTIKK INTEGRASJON

Butikk seksjonen er en arkfane du kan legge til på din Facebook firma side som gjør det mulig å vise produktene fra nettbutikken på ditt firmas Facebook side. Ideelt for alle nettbutikk eier som ønsker å nå ut til flere kunder på Facebook.

Har du lyst på Facebook for Woocommerce? Ta kontakt så hjelper vi deg å sette opp Facebook for WooCommerce for din nettbutikk.

Pin It on Pinterest

Del innlegget

Gi dine kontakter tilgang til nyttig info