...

Entreprenørbedrifter står overfor flere utfordringer i dagens digitale marked. En av utfordringene er å oppnå synlighet på Google. Uten synlighet kan det være utfordrende å tiltrekke seg nye kunder og bygge en sterk markedsposisjon. 

I denne bloggposten vil jeg redegjøre for hvordan ditt entreprenørfirma kan oppnå bedre synlighet, flere kunder, sterkere markedsposisjon og bedre lønnsomhet.

Hvorfor synlighet på Google er viktig

Søkemotoroptimalisering (SEO) er ikke bare et buzzword; det er en nødvendighet for alle som ønsker å være synlig for potensielle kunder. Nøkkelordet «entreprenør» har 5400 månedlige søk og representerer et stort kunde-potensiale for bedriftene som innehar posisjon på førstesiden i Google

Vi gir våre kunder bedre synlighet

Webkonsepter.no har jobbet med søkemotoroptimalisering i mange år, og skaffet en rekke bedrifter side 1 posisjon på Google. 

Her er noen eksempler:

Muligheten for å rangere på side 1 for nøkkelordet «entreprenør»

La oss se nærmere på nøkkelordet “entreprenør”.

Grafisk design: Raymond Furre | Et skjermbilde av google analytics dashboard som viser hvordan din entreprenør bedrift kan oppnå bedre synlighet og flere kunder.

Som du ser av skjermbildet over, kolonne «SD» (SEO Difficulty), har nøkkelordet “entreprenør” relativt lav konkurranse på Google, og ligger i grønn sone. Scalaen går fra 1 til 100.

Grafisk design: Raymond Furre | En tabell som viser de ti beste søkemotorrangeringene for forbedret synlighet og lønnsomhet.

Av konkurrentene på side 1 i Google finner vi 5 bedrifter med domene autoritet 21 eller lavere. (Se skjermbildet over). 

Domene autoritet er den primære rangerings-faktor for å oppnå side 1 posisjon på Google. 

Med 5400 månedlige søk og relativt lav konkurranse er “entreprenør” et nøkkelord som ditt entrepreør firma kan oppnå synlighet for og som kan gi betydelig økning i nettsidetrafikken og nye kunder.

Hvordan Webkonsepter.no kan hjelpe ditt firma rangere på side 1 i Google

Prosessen med å rangere ditt firma på Google for nøkkelordet “Entreprenør”;

  1. Publisere en bloggpost på ditt firmas nettside som presenterer firma, produkter og tjenester. I bloggposten bygger vi inn nøkkelordet “Entreprenør” og optimaliserer innlegget for synlighet på Google.
  2. Styrke din nettsides domene autoritet. Målet er å øke nettsidens domene autoritet til minst 21 for å overgå konkurrenter som har tilsvarende eller lavere score.

Det forutsettes at du har en nettside med mulighet for å publisere blogginnlegg. Om du mangler nettside kan vi bygge en kostnadseffektiv nettside som er optimalisert for god synlighet på Google.

Se nettløsning

Reduser behovet for annonsering

Om du benytter annonsering på Google, Facebook eller Linkedin for å skaffe nye kunder, vet du at annonsering er kostbart.

Ved å oppnå synlighet i organisk søk på Google for nøkkelordet “entreprenør”, og andre tilsvarende nøkkelord, kan du etterhvert redusere behovet for betalt annonsering til et minimum, og med det spare en god slump penger.

Bygg en sterkere markedsposisjon

Vurderinger på Trustpilot, Google og Facebook setter ditt firma på kartet (bokstavelig talt). Fra å være usynlig kan 5 stjerners vurderinger sende ditt firma helt til topps i bransjen (eller til bunns om vurderingene er dårlige).

Det er derfor viktig å ha en strategi som gir ditt firma en strøm av kun 5 stjerners vurderinger.

Grafisk design: Raymond Furre | Et google-kart som viser beliggenheten til et hotell i Norge, som oppnår bedre synlighet og tiltrekker seg flere kunder.

Som du ser av Google Maps (se skjermbildet over) har vi benyttet Innlandet som eksempel. Her er det kun 1 bedrift som i snitt har oppnådd 5 stjerners vurdering gitt av totalt 5 personer. Det er med andre ord relativt enkelt å komme øverst på listen over de beste entreprenørene i området.

Vi tilbyr en løsning som sørger for at vurderinger som blir gitt offentlig er 5 stjerner, og at dårligere vurderinger kun blir synlig internt for daglig leder eller betrodde medarbeidere.

Dårlige vurderinger kan være nyttig å lese når du ønsker å finne ut hva som kan bli bedre.

Flere oppdrag og økt lønnsomhet

For deg som jobber i bygg og anlegg er det klart at pris alene ikke avgjør utfallet i en anbudskonkurranse. Din bedrifts omdømme og leveringsevne veier tungt når byggherren vurderer hvilket entreprenørfirma de skal engasjere. Når ditt firma fremstår med kun 5 stjerners vurderinger har du skaffet deg et viktig konkurransefortrinn.

Og ikke minst, synlighet på Google og 5 stjerners vurderinger gjør det mulig å kunne ta litt bedre betalt enn dine konkurrenter da et godt omdømme og gode referanser selger.

Oppsummering

Jeg håper du har hatt utbytte av å lese denne bloggposten. Som du ser er det relativt oppnåelig å rangere på side 1 med nøkkelordet “entreprenør” og også komme på topp over beste entreprenørbedrifter i ditt nærområde. 

PS! Vi jobber kun med ett firma innenfor samme geografiske område og bransje.

Om du har lyst å ta en uforpliktende og kostnadsfri snakk om synlighet og markedsposisjon, book et møte i kalenderen min.

Vennlig hilsen Raymond Furre


Referanser

Du finner noen av mine referanser under;

Grafisk design: Raymond Furre | Et skjermbilde som viser den forbedrede synligheten, økte kundebasen og sterkere markedsposisjon oppnådd av gründerfirmaet ditt.
Grafisk design: Raymond Furre | Et skjermbilde av en kundeanmeldelse på en nettside som har som mål å hjelpe din entreprenør med å oppnå bedre synlighet.
Grafisk design: Raymond Furre | Et skjermbilde av en tekstmelding fra en kunde med bedre synlighet og flere kunder.