Forretningsutvikling
for deg som er nyetablerer eller Når resultatene uteblir
Når nettsiden, nettbutikken, markedsføringen eller merkevarebyggingen ikke gir ønskede resultater, kan det være tegn på at forretningsideen trenger en gjennomgang.
Med over 20 års erfaring som grunder, og rådgiver for nyetableringer og små / mellomstore bedrifter har vi kompetanse du trenger for å få bedriften på rett kurs.
Forretningsutvikling
Behovsavklaring og tilbud.
Som bedriftsleder er kjernen i din virksomhet forretningsmodellen. Forretningsmodellen er mer enn en teoretisk ramme; den definerer markedets behov og ditt unike tilbud. Ved å identifisere et konkret problem som kundene dine står ovenfor, og deretter tilby markedets beste løsning, skaffer du bedriften din et vesentlig konkurransefortrinn og en sterk posisjon i markedet.
Operasjonell strategi
En tydelig og gjennomtenkt operasjonell strategi vil være avgjørende for å kunne ta de riktige valgene i en travel bedriftsleders hverdag.
Oppstartskost
Identifiser og forstå ditt markedssegment for optimal posisjonering.
Konkurrenter
Analyser konkurrentene for å finne ditt unike salgspunkt.
Team
Med riktig team blir utfordringer til muligheter.
Markedsføring
Din merkevarefortelling fortalt på den rette måten.
Distribusjon
Lever produktet ditt effektivt og i rett tid.
Oppstartskost
Riktig budsjettering nå, gir økonomisk trygghet senere.
Driftskostnader
Effektiv kostnads-håndtering sikrer lønnsomhet.
Pengestrøm
Sikre en jevn inntekts-strøm for stabil drift
Finansiering
Strategisk kapital-allokering gir rom for innovasjon.
Partnere
Sterke partnerskap forsterker din forretningsverdi.
Gjennom prosessen utforsker vi ovennevnte tema. Målet er å belyse hvert tema slik at vi kan identifisere områder for forbedring.
Forretningsguide
Guide til en lønnsom forretningside
Når vi utvikler eller videreutvikler en forretningsidé, benytter vi informasjonen vi avdekket i seksjonen om forretningsmodellering.
Vi begynner med å definere forretningskonseptet, analyserer markedsmessige forhold, går deretter inn i oppstartsfasen, fortsetter med prosjektering, og avslutter med en grundig validering av forretningsideen.
Konsept
I konseptfasen fokuserer vi på å utforme et godt verdiforslag. Vi planlegger markedsføring og salgsstrategi, og identifiserer nøkkel-partnere som kan forsterke forreningskonseptet.
Markedsundersøkelse
Ved å utforske markedet, skape personas, analysere konkurrentene og beregne det totale markedspotensialet, gir markedsundersøkelsen innsikten du trenger for å forstå markedet.
Oppstart
I oppstartsfasen fokuserer vi på beregning av oppstartskostnader, undersøke finanseringsmuligheter (bla. Innovasjon Norge), finne de riktige medarbeiderne, egnet selskapsform og få alt av formaliteter på plass.
Prosjektering
Prosjekteringen handler om å få på plass alt av budsjetter, som driftsbudsjett, investeringsbudsjett og likviditetsbudsjett i tillegg til prognoser og kalkyler. Videre sørge for beregning av fortjeneste og tap i tillegg test av kontantstrøm.
Valildering
Validering av forretningsideen utføres ved hjelp av programvaren vi benytter, der data fra hele forretningsutviklings-prosessen blir prosessert. Dette gir en score fra 1 til 10 som indikerer kvaliteten av forretningsideen. Du får også flere detaljer som kan veilede deg videre i prosessen.
For deg med en etablert virksomhet vil denne gjennomgangen være mindre omfattende enn for de som har en nyetablert bedrift.
Økonomisk veikart
Når forretningsideen er utformet er det tid for å starte budsjettering, vurdere finansieringbehov, samt beregning av profitt og likviditet.
Forretningsplan
Sentralt PDF dokument for daglig leder, styret, partnere, medarbeidere, investorer og ved innhenting av kapital
Når vi er i mål med forretningsguiden, genereres det et PDF dokument som inneholder den komplette forretningsplanen. Forretningsplanen er et sentralt dokument som samler innsikt og strategi utviklet gjennom forretningsutviklingsprosessen.
Forretningsplanen lar virksomheten kommunisere sin visjon og strategi til potensielle investorer og partnere. Den er et uvurderlig verktøy ved innhenting av kapital og gir en solid plattform for vekst og bedre lønnsomhet.
Målrettet kommunikasjon
Forretningsplanen gir en klar og konsis presentasjon av virksomhetens mål og strategier, noe som gjør den til et effektivt verktøy for kommunikasjon med investorer og andre interessenter.
Strategisk verktøy
Planen fungerer som et veikart for virksomheten, og hjelper ledelsen med å ta informerte beslutninger som støtter virksomhetens overordnede mål og visjon.
PS: Om ønskelig leveres forretningsplanen som trykksak mot et lite tilegg.
Vil du vite hvordan vi kan hjelpe ditt firma?
Book et kostnadsfritt nettmøte for en snakk om hvordan ditt firma kan bli mer konkurransedyktig og tilpasset dagens markedssituasjon.
Trenger du et pristilbud?
Fyll ut skjemaet så tar vi kontakt. Vær snill å skriv noen ord i meldingsfeltet om hva du ønsker tilbud på.