Dnipropetrovsk som under den Kalde Krigen stod for en stor del av våpenproduksjon for Sovjetunionen har i nyere tid bygget opp kompetanse på webutvikling og utvikling av programvare.Det Raymond Furre oppdaget på sin tur til Dnipropritrovsk i 2006 var at Ukrainerne var kommet langt i den teknologiske utviklingen, hadde kompetanse på de samme systemene og løsningene vi benytter i Norge i dag til en pris som ofte er 1/10-del av hva vi betaler i Norge. Dette ble starten på en lang karriere som webdesigner for Raymond Furre der bruken av dyktige freelancere fra Ukraina og etterhvert også Asia – kombinert med «kortreiste» webdesign tjenster, ble en miks som som både kvalitetsmessig og prismessig falt i smak på det norske markedet. Raymond Furre har siden den gang levert mange nettløsninger som webdesigner med støtte fra sitt online team av freelancere. Som webdesigner behersker Raymond Furre hele prosessen fra ide, wireframing, innholdsstrategi, innholdsproduksjon, grafisk design, QA (quality assurance) og søkemotor optimalisering. Før Furre startet som webdesigner hadde han jobbet over 10 år som markedsfører, en kompetanse som kom til anvendelse i det som i dag kalles digital markedsføring. Raymond benyttet mange års erfaring fra tradisjonell markedsføring og smeltet disse prinsippene inn i digital markedsføringen der han har utviklet kompetanse på epost markedsføring, søkemotor optimalisering, inbound marketing, google ads, sosiale medier markedsføring, annonsering på Facebook, m.f. Som webdesigner står likevel det grafiske utrykket i fokus. Med over 25 års erfaring i bruk av Photoshop, to tiår som fotograf og et brennende engasjement for funksjonell og minimalistisk design har Raymond satt sitt preg på nettsider som netcam.no, edi-systems.no, interimnorge.no, lagerboks.no og mange flere. En webdesigner gjør som nevnt mer enn å designe nettsider.





En webdesigner er som fagperson forpliktet til å følge kundens grafiske profil, være seg profil farger, objekter, ikoner og annet som utgjør profilen.Raymond Furre sørger for at designen som skapes alltid følger selskapets «look & feel» slik at alt fra nettsiden, til visittkort, konvolutter, klistremerker, bilprofilering, powerpoint presentasjoner og lignende følger den samme «røde tråden» overalt. Om selskapet mangler en grafisk profil kan Raymond være behjelpelig med å utvikle en visuell identitet som er unik for selskapet. Neste steg på veien etter at en grafisk profil er utarbeidet er å utvikle selskapets varemerke, slik at kunden blir førstevalget foran konkurrentene.

Mer om Raymond Furre finner du på www.raymondfurre.com
Om du ønsker en snakk om webdesign, markedsføring, webutvikling eller lignende er det bare å sende en epost til [email protected]
0 kommentarer