Skriv pressemelding – nå ut til tusenvis av mennesker, helt gratis!

Markedsføring er dyrt og spesielt annonsering i riksdekkende medier er forbeholdt større selskaper på grunn av annonse-prisene. Å sende en pressemelding derimot er helt gratis og om du får saken din inn i avisen, er redaksjonell omtale mye mer troverdig og dermed også mer verdt enn tradisjonell annonsering.

En pressemelding er en artikkel skrevet av en bedrift eller organisasjon som forteller om en sak av generell nyhetsinteresse relatert til denne bedriften eller organisasjonen. Artikkelen trenger ikke være lang; 400-500 order er tilstrekkelig – men det er naturligvis lov å skrive lengre.

For at artikkelen skal kunne tas inn som redaksjonell tekst er det viktig at teksten er utformet som en nyhetssak og ikke som en annonse tekst. Dette da aviser ikke kan blande reklame og redaksjonelle saker rett og slett for å beholde sin egen integritet.

Skriv om noe som har skjedd i bedriften eller organisasjonen din som kan være spennende for andre å lese om. Nye produkter, prosjekter som har blitt levert, positive resultater om bedriften og for samfunnet forøvrig. Det er masse interessant som skjer blant norske bedrifter og organisasjon, så her er det bare å ta frem kreativiteten så du finner mange gode saker.

En annen fordel med en pressemelding i tillegg at den er gratis, er troverdighet. Annonser og reklame generelt har ofte lav troverdighet. Om du derimot skriver en pressemelding om samme sak vil du oppleve at saken får mye høyere troverdighet rett og slett fordi saken blir presentert som en nyhetsartikkel i en avis, og ikke på reklameplass.

Aviser har mange lesere og dersom du får saken din inn i avisen kan du oppleve at saken din leses av titalls tusen mennesker. Og noen ganger mer om saken blir delt på sosiale medier.

Grafisk design: Raymond Furre | Et bilde av en mann som smiler i en sirkel.

Om forfatter

Raymond Furre er daglig leder av Webkonsepter.no, med over 20 års erfaring på webutvikling, webdesign, digital markedsføring, merkevarebygging og forretningsutvikling. I disse årene har Raymond bidratt til vekst, bedre lønnsomhet og sterkere markedsposisjon for bedrifter over hele Norge. Drivkraften er gode kundeopplevelser og fornøyde kunder; se vurderinger på LinkedIn, Trustpilot, Facebook og Google.

▸ E-post: [email protected]
▸ Kostnadsfritt rådgivningsmøte på Zoom: Kalender

Webkonsepter.no | Fasiliteter synlighet på Google, vekst & sterkere markedsposisjon.

Webkonsepter.no kombinerer fire sentrale fagområder for å fremme våre kunders synlighet, vekst og markedsposisjon;

  • Nettside- og Nettbutikkutvikling: Skreddersydde webløsninger som konverterer besøkende til kunder.
  • Digital Markedsføring: Strategi som skaper målrettet trafikk til nettsiden din.
  • Merkevarebygging: Styrking av din identitet og posisjon i markedet.
  • Forretningsutvikling: Strategier for vekst og bedre lønnsomhet.

I et samarbeid med Webkonsepter.no har du en partner som forstår hva som driver virksomheten din og hvordan resultater skapes.

Book en hyggelig, kostnadsfri og uforpliktende snakk om hvordan vi kan være til hjelp for ditt firma.

Møtekalender

★★★★★

Vi har vært kunde av Webkonsepter i fem år, og er veldig fornøyd med forretningsutvikling og gode og brukervennlige webløsninger. Anbefaler Webkonsepter som forretningspartner for å øke salget.

Arve Willassen

Daglig leder, Netcam Norge AS

★★★★★

Vi har benyttet Webkonsepter til utvikling av ny hjemmeside og er veldig fornøyde med både resultat og gjennomføring. På den ene siden har vi fått en fin hjemmeside, men samtidig fått lov å være med på ein lærrerik reise rundt hva som ligger «under panseret».

Tommy Amundsen

Daglig leder, Semje Software AS

★★★★★

Vi på House Of Digital benyttet oss av tjenestene til Webkonsepter og Raymond i forbindelse med en ny kunde som skulle lansere en boligdeling tjeneste. For de som vil lykkes i Digitale medier vil jeg absolutt anbefale Raymond og Webkonsepter!

Baard Persson Vaage

Daglig leder, House of Digital

Kostnadsfritt & uforpliktende

Pin It on Pinterest

Del

Del

Del innlegget på sosiale medier.