seo strategi

SEO Strategien som gir 3x bedre synlighet på google

Vi har utviklet en kostnadseffektiv SEO strategi som vil gi ditt firma synlighet på 3 ganger så mange nøkkelord sammenlignet med tradisjonell søkemotor optimalisering.

seo strategi

* SEO er en forkortelse for «Search Engine Optimization», eller på norsk «Søkemotor optimalisering».

«Webside» er ett eksempel på nøkkelord Webkonsepter.no har søkemotor optimalisert, som nå er synlig på side 1 i Google. Hvilke nøkkelord ønsker du synlighet på?

Hvorfor det er viktig å være synlig i organisk søk på Google

N

Vesentlig mer kostnadseffektivt enn annonsering.

N

Merkbar økning i nettside trafikk måned for måned.

N

Større troverdighet enn annonser.

N

Gir sterk markedsposisjon da du oppnår side 1 posisjon for stadig flere nøkkelord i din bransje.

N

Første steg i en Inbound Marketing strategi der målet er å gjøre nettside trafikk om til salgsprospekter og salgsomsetning.

Ett eksempel på nøkkelord Webkonsepter.no har søkemotor optimalisert, som nå er synlig på side 1 i Google. Hvilke nøkkelord ønsker du synlighet på?

Slik lykkes du med søkemotor optimalisering

Ved å følge disse 3 stegene og plukke ut alle viktige nøkkelord i din bransje, vil ditt firma til slutt bli den mest synlige virksomheten i bransjen.

01.

Velg riktig nøkkelord

Finn nøkkelord som har liten konkurranse og høyt søkevolum. Bestill kostnadsfri nøkkelord analyse.

02.

Produser godt innhold

Produser godt nøkkelord optimalisert innhold. Bestill konstnadsfri bloggpost. Bloggposter er ideel for SEO.

03.

STYRK domene autoriteten

Jo sterkere domene autoritet din nettside har, jo bedre synlighet vil Google gi deg. Vi hjelper deg øke domene autoriteten.

definisjon

Hva er godt innhold?

For å bli synlig i søk på Google, trenger du godt innhold. Men hva er «godt innhold»?

Godt innhold er nettside innhold som er lett for Google å indeksere på de riktige nøkkelordene og som holder høy kvalitet grammatisk og innholdsmessig.

I Googles øyne

Godt innhold i «Googles øyne» er innhold som inneholder de riktige nøkkelordene, er omfangsrikt og gir en god forklaring av temaet som det søkes på.

I dine leseres øyne

Godt innhold i dine leseres øyne er mye det samme som for Google. For en leser vil det også være viktig at innholdet er grammatisk godt skrevet.

«Mange piler» SEO strategi

Søkemotoroptimalisering er som nevnt mer kostnadseffektivt enn annonsering, likevel er det tidkrevende å drive søkemotoroptimalisering på den tradisjonelle måten. Denne utfordringen er nå løst ved hjelp av SEO strategien «Mange piler».

Forestill deg at en pil symboliserer en blogg post. Tynn pil indikerer blogg post skrevet for indeksering på Google. Tykk pil indikerer blogg post optimalisert for leserne.

Q

Tradisjonell søkemotoroptimalisering (1)

Generering av innhold som er godt i både «Googles øyne» og i dine leseres øyne. Tidkrevende og dermed kostbart, uten at du kan være sikker på at bloggpostens nøkkelord vil nå side 1 på Google (ref. den mørkeblå pilen i illustrasjonen).

R

"Mange piler" SEO strategi (2)

Når du publiserer en bloggpost er det ingen mennesker som ser bloggposten før den blir indeksert av Google. Det betyr at du ikke trenger å bruke tid på å perfeksjonere bloggposten grammatisk, eller legge til bilder og illustrasjoner, noe som sparer deg for mye tid, som du kan bruke på publisere mange flere blogg poster (ref. de lyseblå pilene i illustrasjonen). 

Grammatikk forbedringer og innlegging av bilder/illustrasjoner gjøres bare dersom ett av av bloggpostens nøkkelord når side 2 (og før nøkkelordet blir synlig på side 1).

 

 

Oppsummert

Tiden du sparer brukes til å generere 5-6 ganger flere blogg artikler skrevet for Google, noe som tredobler dine muligheter til å nå side 1 på Google med mange flere nøkkelord! Forbedring av grammatikk og innlegging av bilder/illustrasjoner gjøres først for blogg artiklene som når side 2. En mye bedre bruk av tid og ressurser, da det ikke har noen hensikt å legge ned tid og penger i bloggposter som ikke når side 1 i Google på grunn av sterk konkurranse.

7