Salgsmaskinen

Salgsmaskinen er en automatisert løsning som genererer salgsprospekter mens du gjør andre ting.

Løsningen er satt sammen av flere komponenter og strategier som i sum gir deg en automatisert salgsløsning.

Ta kontakt for en uforpliktende samtale om hvordan vi kan sette opp en salgsmaskin for din virksomhet.

Triggers

Generer leads eller engasjement ved hjelp av triggers

En “trigger” er en automatisert hendelse som utløses i bestemte situasjoner og er designet for å skape dialog via Live Chat på nettsiden din.

Bare 1-2% av de som besøker nettsiden din fyller ut et kontakt skjema eller foretar et kjøp. Her er noen eksempler på “triggers” som kan generere flere leads og skape mer engasjement.

Z

Etter X antall besøk på bestemt side

Om en besøkende har vært innom en bestemt side på nettløsningen din flere ganger, indikerer det at vedkommende er interessert i det siden omhandler. Om dette er en produkt side kan vi for eksempel spørre om kunden har spørsmål til akkurat dette produktet – eller tilby en tidsbegrenset rabatt for dette produktet.

Z

På vei til å forlate en side

På det som på engelsk heter “leave intent”, altså når den som er på nettsiden din er i ferd med å forlate, kan vi initiere en chatmelding som kan motivere til å starte en dialog. Det kan være et spørsmål om det er noe vi kan bistå med, om vedkommende ikke fant det han eller hun var på jakt etter, eller en rabattkupong.

Z

Ved klikk på en bestemt lenke

Om en besøkende klikker på en bestemt lenke flere ganger, indikerer dette interesse for denne lenken, litt på samme måte som når noen besøker en side flere ganger. Også her kan vi tilby skreddersydde meldinger, tilbud om å hjelp eller presentere unike tilbud som er knyttet til denne bestemte lenken.

Z

Ved første besøk

Send en velkomstmelding som presenterer selskapet og initier til en samtale med den som har besøkt nettsiden din. Du kan fortelle om fordels-programmet du har, eller annet som kan virke spennende på nye besøkende. Målet er å få i gang en dialog.

Z

Basert på brukerdata

Gi gjentakende kunder spesielle rabatter. Eller gratis frakt/rabatter til besøkende som oppfyller kritierer til spesiell demografi (mann/kvinn, alder, by etc). Send en melding til de som besøker nettsiden via mobil om at du er ledig og kan ta i mot en samtale via telefon.

Z

Etter brukerhendelser

Når en bruker ikke får til å logge på handlekontoen kan du sende en melding som kan være til hjelp for å logge på. Eller du kan sende en melding om alternativ betalingsmåte om en kunde ikke fikk til å benytte valgte betalingsmåte.

Dette er bare noen eksempler på bruk av triggers. Det finnes flere typer triggers vi kan anvende og mange andre situasjoner der triggers kan bidra til å generere salgsleads og engasjement på nettsiden din.

Epost automasjon

Lever skreddersydde meldinger på rett tid til rett kunde

Det er et ordtak som sier at det er lettere å selge til eksisterende kunder enn til noen som aldri har hørt om deg. Og de fleste produkter og tjenester har komplementære produkter og tjenester som kan oppselges eller krysselges.

Vi setter opp en automatisert løsning som presenterer oppsalgs- og kryssalgsprodukter til dine kunder på rett tid til rett person. Epost automasjon kan også benyttes til å levere meldinger og annen nyttig informasjon til din kunder basert på hendelser som vi har forhåndsdefinert.

Vil du vite mer?

Ta kontakt