Ceeview.com

Case Study

Vi har jobbet med Ceeview.com i flere år, og for å vise hvilke tjenester vi tilbyr og hvordan vi jobber med Ceeview, har vi satt sammen denne casestudien.

Om

Ceeview.com

Ceeview AS er et norsk programvareselskap som tilbyr monitorering av datasenter og skyløsinger til selskaper som er opptatt av gode brukeropplevelser online.

Søkemotor optimalisering

Slik rangerer vi Ceeview.com i organisk søk på Google.

Rapporten gir verdifull informasjon for deg som ønsker å finne nøkkelordene det er enklest å rangere på side 1 i Google for.

NØKKELORD ANALYSE

Steg 1 når du går i gang med søkemotoroptimalisering er å gjøre en nøkkelord analyse. I skjermbildet ser du noen av nøkkelordene vi fant for Ceeview.

I kolonnen til venstre (ref. skjermbildet) ser du listen med nøkkelord. Deretter antall månedlige søk, CPC (Cost Per Click) i Google Ads, og nøkkelordets konkurranse nivå for Google ads og i organisk søk.

Klikk på skjermbildet for å forstørre.

Denne rapporten gir verdifull informasjon når en skal vurdere hvilke nøkkelord det er enklest å rangere på side 1 i Google for.

skape godt innhold

For å rangere på side 1 i Google, trenger du godt innhold. Innhold kan være både sider eller blogginnlegg.

For å søkemotoroptimalisere en mengde nøkkelord, er det ofte mer hensiktsmessig å skrive blogg innlegg. I skjermbildet ser du noen av blogginnleggene vi har skrevet for Ceeview.

Før vi starter skrivingen, undersøker vi hvor mange ord blogginnlegget må ha for å kunne rangere på side 1. Deretter lager vi en disposisjon og utarbeider noen forslag til blogg tittel.

Klikk på skjermbildet for å forstørre.

Når Ceeview har godkjent disposisjonen og valgt ett av blogg tittel forslagene starter vi skrive jobben, der vi fokuserer på ett hoved nøkkelord i tillegg til flere andre relevant nøkkelord.

Optimaliseringen gjør det enkelt for Google å indeksere blogginnlegget for nøkkelordet du ønsker å oppnå en side 1 posisjon for.

Nettside søkemotor optimalisering

Når blogginnlegget er skrevet, er neste steg søkemotoroptimalisering av blogginnlegget.

I skjermbildet ser du eksempel på slik optimalisering. Nøkkelordet i fokus er «migrate to the cloud», og som du kan se har vi oppnådd 90 av 100 mulige poeng. Det betyr at blogginnlegget er godt søkemotoroptimalisert.

Det er en rekke ting å passe på når du søkemotoroptimaliserer; nøkkelordet i fokus må være å finne i tittel, metabeskrivelsen, nettstedsadressen, m.f.

Klikk på skjermbildet for å forstørre.

Optimaliseringen gjør det enkelt for Google å indeksere blogginnlegget for nøkkelordet du ønsker å oppnå en side 1 posisjon for.

NØKKELORD RANGERING

I skjermbildet ser du noen av nøkkelordene som Ceeview rangerer på side 1 i Google for. I tillegg finnes der en rekke andre nøkkelord som hele tiden forbedrer sin posisjon og beveger seg mot side 1 i Google.

Skjermbildets venstre kolonne viser rangering posisjon, deretter søkevolum per måned, SD (Nøkkelordkonkurranse), og nettstedsadresse for siden eller blogginnlegget som har oppnådd en rangering.

Klikk på skjermbildet for å forstørre.

Rangeringsposisjonen beveger seg opp og ned i forhold til konkurransen fra andre nøkkelord – men med riktig søkemotoroptimalisering oppnår nøkkelordene en stadig bedre posisjon.

sosiale medier markedsføring

Slik promoterer vi Ceeview på sosiale medier;

K

ETT BLOGGINNLEGG

Mange innlegg på sosiale medier.

Strøm av innlegg

For å ha en kontinuerlig strøm av innhold på sosiale medier deler vi opp ett blogginnlegg i mange sitater som publiseres ett og ett.

Hashtags

For å øke spredningen på sosiale medier finner vi gode hashtags for hvert innlegg.

Mange kanaler

For Ceeview målrettet vi LinkedIn, Facebook og Twitter. Tips: I tillegg til sosiale medier sider, kan du publisere til sosial medier grupper.

Bygge publium

Siste men ikke minst benytter vi en rekke strategier for å øke antall følgere.

webdesign

En annen viktig del av arbeidet vi gjør for Ceeview er webdesign. Jobben starter vanligvis med å skape godt innhold; deretter lager vi en prototype basert på innholdet. Etter kundens godkjenning implementeres designelementer som profilfarger, grafikk, bilder, knapper og handlingsfremmende funksjoner.

Grafikk

Her er noen eksempler på grafikk vi har designet;

Betalt annonsering

Vi har kjørt betalt annonsering for Ceeview i Google Ads (tekst- og bannerannonser) og Facebook, på engelsk og norsk.

Vi har også satt opp retargeting for å bygge retargeting-publikum for begge kanaler.

For hver kampanje bruker vi konverteringssporing for å spore antall konverteringer.

Klikk på annonsene for å forstørre.

Webkonsepter.no er vår markedsføringspartner og hjelper oss med våre markedsførings-kampanjer. Vi oppnår gode resultater på markedsføringen vår, og anbefaler Webkonsepter.no til andre som trenger kyndig markedsføringsbistand.

– Dag Lund

Salg og marked, Ceeview.com

Rådgivningsmøte

Book et uforpliktende zoom møte så forteller vi deg hvordan du kan oppnå større vekst og lønnsomhet for din bedrift.