ANNONSE STRATEGIER

SLIK NÅR DU UT TIL NYE KUNDER

Kontakt meg for mer info

Profilering

Vi starter implementeringen av annonse strategien med å gå ut til et bredt segment av potensielle kjøpere. Dette er fasen der du har en ide om hvem kundene dine er uten å være helt sikker. 

Segmentering

Basert på data vi samler inn fra profilerings-kampanjen skaffer vi oss kjennskap til hvem som er våre potensielle kunder og hvilke produkter og tjenester de er interessert i.

    Konvertering

    Vi benytter data samlet inn fra forgående fase til å opprette kampanjer som retter seg mot segmentene vi har avdekket der målet er å konvertere trafikken om til leads og/eller salg i nettbutikk.

      La oss gå i dybden

      Her finner du detaljene du trenger for å spisse kampanjene i hver fase for å optimalisere for maksimalt antall salg.

      Profilering

      Du starter med å lansere en profilerings-kampanje i flere kanaler samtidig med 2 målsetninger; a) gjøre ditt firma og produkter/tjenester kjent for et større publikum og b) samle data om hvem som kan være potensielle kunder.

      Data som besøk på nettsiden, kommentarer, liker og delinger på sosiale medier.

      Segmentering

      Basert på data fra profileringskampanjene vet vi nå en rekke ting om våre potensielle kunder, blant annet;

      1. Demografiske data (kjønn, alder, lokalisering)
      2. Interesser
      3. Hvilke produkter og tjenester som er mest eller minst interessant.
      4. Hvilke markedsføringskanaler vi treffer kundene i.

      Konvertering

      Vi lanserer nye kampanjer for produkter og tjenester som våre målgrupper har vist interesse for, der vi tar i bruk retargeting for å vise annonsene kun til de som alt har vist interesse for det vi har å selge. Kampanjene er optimalisert for å oppnå maksimal konverteringsrate ved hjelp av A/B testing av annonser, landingssider, nøkkelord, bilder, overskrifter, etc.