Annonse kampanje

Annonsering som gir salgsprospekter eller salg i nettbutikken.

Prosessen

Slik kjører vi en annonse kampanje.

01

Segmentering

For å treffe riktig målgruppe definerer vi ulike segmenter som vi tester ut i A/B testing fasen. Eksempelvis annonse kanaler (LinkedIn, Facebook, Instagram, etc), kjønn, alder, interesse, utdanning, osv.

02

Annonser

Avhengig av kanal og annonse type setter vi opp tekst annonser, bildebannere, video annonser, etc med ulike overskrifter, innhold og bilder.

03

A/B testing

Ved hjelp av AI teknologien tester vi på hvilke målgrupper og annonse variasjoner som gir oss flest prospekter/salg. Deretter skaleres kampanjen opp for variantene som fungerer best.

Annonse kanaler

Du kan nå ut med dine annonser på dagen til millioner av mennesker via annonsering på Facebook, Instagram, Google og/eller LinkedIn.

Facebook annonsering

2.7 milliarder mennesker

Instagram annonsering

1 milliarder aktive brukere

Google annonsering

1.2 billioner årlige søk

LinkedIn annonsering

690 millioner næringsdrivende

AI programvare

Vi benytter den norske AI programvaren Adline til å optimalisere annonse kampanjene.

Adline

Adline har utviklet en algoritme som gjør det raskt og enkelt å kjøre annonse kampanjer. Det som skiller Adline fra konkurrentene er mulighetene til å teste dine annonser i alle kanaler samtidige med at programmet A/B tester hva som fungerer best.

Adline koster normalt 439 per måned for den rimeligeste lisensen. Gjennom Webkonsepter.no betaler du ingenting for lisensen

Ofte Stilte Spørsmål

blank

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Er annonsering kostbart?

En vellykket annonse kampanje koster ikke penger, da omsetningen du genererer fra kampanjen overstiger annonse kostnaden.

For å lykkes er det viktige å teste ulike segmenter og kanaler i små skala med lite budsjett og deretter skalerer kampanjen opp for segmentene og kanalene som viser seg å være generere salgsprospekter eller salgsomsetning.

Vær imidlertid oppmerksom på at det vil gå mer penger ut enn inn i testfasen.

Hva er retargeting?

Retargeting er en teknologi som gjør det mulig å målrette annonser til personer som har besøkt nettsiden din.

Det er lurt å komme i gang med retargeting så fort som mulig da konverteringsraten er høyere blant folk som har besøkt nettsiden din sammenlignet med mennesker som aldri har hørt om virksomheten din.

Kan jeg kjøre annonse kampanjene selv?

Om du ønsker å kjøre annonse kampanjene dine selv er det fullt mulig. Vi kan være til hjelp når du måtte ha bruk for det.

Hva er en landingsside?

En landingsside er nettsiden du sender trafikken til fra dine annonse kampanjer. En landingsside kan være en del av nettsiden eller nettbutikken din, eller være frittstående. 

Om du trenger hjelp til å lage en landingsside, finner du mer info her: Webutviklig og drift

Vil du vite mer?

Be om pristilbud

Jeg er interessert i...